Blog

07/06/2018 - 12:14

Pozycjonowanie hoteli i pensjonatów

Pozycjonowanie dla hoteli, domków i pensjonatów

Odpowiednie wypromowanie strony internetowej w branży noclegowej jest niezwykle istotne. To bowiem przez sieć klienci z całego świata szukają miejsc, w których mogą się ulokować po przyjeździe do nowego kraju czy miasta.

Wszystko to sprawia, że prowadząc hotel bądź pensjonat, powinniśmy zadbać, aby nasza witryna znajdowała się nie tylko w rozmaitych katalogach i serwisach rezerwacyjnych, ale również na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania.

Gdy użytkownik wpisze w Google frazę „hotel+nazwa miasta”, musimy być obecni na pierwszych stronach z wyświetlonymi pozycjami. Jak to osiągnąć? Poprzez odpowiednio przeprowadzone pozycjonowanie SEO – zarówno w ujęciu globalnym, jak i lokalnym.

W pozycjonowaniu najważniejszą są frazy kluczowe

To one bowiem są wpisywane w wyszukiwarkach internetowych. Nasze działania powinny więc koncentrować się na pozycjonowaniu serwisu pod frazy, które będą używane najczęściej, a także te wyróżniające się wysokim potencjałem (mogą być to na przykład frazy niszowe lub typu long tail).

Największym problemem będzie oczywiście ich wskazanie. Tym zajmuje się Keywoard Research, czyli analiza słów kluczowych, którą możemy przeprowadzić sami, przy użyciu specjalnych narzędzi lub zlecić zewnętrznemu podmiotowi. Niezależnie od wyboru, musimy zastanowić się nad tym, do jakich klientów kierowane są nasze usługi, jakiego rodzaju pokojami dysponujemy, na jakim obszarze działamy, a także co jesteśmy w stanie (poza noclegiem) gościom zaoferować.

 

Pozycjonowanie i seo - słowa kluczowe dla hoteli

 

W ten sposób będziemy w stanie wskazać frazy, które najlepiej oddają specyfikę naszego biznesu. Najlepiej pozycjonują się słowa związane z lokalizacją i ofertą (np. apartamenty kraków, hotel spa etc.). Musimy pamiętać także o frazach niszowych oraz sprecyzowanych. Pozycjonowanie oparte na słowach ogólnych wymaga bowiem ogromnej ilości czasu, pochłania również sporo kosztów. Dlaczego? Ponieważ musimy zmierzyć się z dużą konkurencją, która także korzysta z tych fraz.

Analiza działań konkurencji okaże się niezwykle przydatna podczas dobierania właściwych słów kluczowych. Dzięki temu jesteśmy w stanie określić, w jakich obszarach mamy szansę wyprzedzić inne hotele lub pensjonaty, a w których czeka nas długa i męcząca batalia.

Optymalizacja witryny internetowej

Należy pamiętać o tym, że ogromny wpływ na pozycję strony w wyszukiwarkach internetowych ma to, jak została ona stworzona, a także co zawiera.

Zadbać musimy między innymi o przejrzystą strukturę adresów URL, odpowiednie opisanie metadanych, a także kwestie związane z grafikami i linkami wewnętrznymi. Nie można zapominać także o wygodzie naszych użytkowników. Każda strona powinna być przejrzysta i przygotowana w taki sposób, aby korzystanie z niej było proste i komfortowe. Musimy w sposób odpowiedni wydzielić podstrony z ofertą, cennikiem i formularzem kontaktowym. Atrakcyjna szata graficzna i łatwa nawigacja wpłyną na ocenę nie tylko robotów Google, ale również odwiedzających nas użytkowników.

 

Optymalizacja strony WWW - hotele i pensjonaty jak dobrze pozycjonować

 

Pozycjonowanie lokalne

Jak już wspominaliśmy, prowadząc hotel lub pensjonat powinniśmy starać się dotrzeć do klientów internetowych, którzy szukają noclegu na wakacjach, wycieczce czy tez biznesowym wyjeździe. Nie możemy jednak zapominać również o klientach lokalnych, znajdujących się w tym samym mieście lub obszarze. To właśnie oni maja szansę dotrzeć do nas najszybciej.

Jeśli oni szukają hotelu lub pensjonatu, zazwyczaj korzystają (często nieświadomie) z funkcji geolokalizacji Google. Polega ona na określeniu miejsca położenia użytkownika wyszukiwarki. Jeśli wpisze on frazę „hotel”, pojawi się lista z obiektów położonych najbliżej niego. Dobrze byłoby, aby nasza firma pojawiała się na takich listach. To samo tyczy się sytuacji, w której osoba niemieszkająca w naszym mieście wpisze w wyszukiwarce np. frazę „hotel Warszawa”. Jej oczom ukaże się lista najlepiej wypozycjonowanych placówek w tym mieście. Jak nietrudno się domyślić, będą one miały największe szansę na zainteresowanie klienta swoją ofertą.

 

Geolokalizacja i lokalne pozycjonowanie hotele i pensjonaty

 

O pozycji na liście decydują działania pozycjonerskie związane z użyciem słów kluczowych, optymalizacją strony, a także pozyskiwanie linków zewnętrznych. Żeby jednak w ogóle na takiej liście się znaleźć, musimy stworzyć wizytówkę internetową przy użyciu narzędzia Google Moja Firma. Proces tworzenia opiera się na określeniu rodzaju działalności, a także podaniu najważniejszych danych – nazwy hotelu bądź pensjonatu, adresu, numeru telefonu, poczty elektronicznej czy też godziny otwarcia.

W przypadku pozycjonowania omawianych placówek, nie możemy zapominać także o content marketingu, który związany jest z tworzeniem atrakcyjnych, przydatnych treści, dzięki którym możemy budować swój prestiż w sieci.

Decydując się na działania pozycjonerskie, musimy przyjąć kompleksową strategię działania, która obejmie nie tylko zestaw fraz kluczowych, ale również wszelkie metody, z których chcemy skorzystać. Dla osób prowadzących hotele lub pensjonaty, ważne będzie dotarcie nie tylko do klienta „globalnego”, ale również lokalnego. Wszystko to pozwolą osiągnąć sposoby opisane powyżej.

Skontaktuj się