Bielsko-Biała pozycjonowanie (SEO) stron internetowych

Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Bielsko-Białej

Położona u stóp Beskidu Małego i Beskidu Śląskiego Bielsko-Biała urzeka nie tylko malowniczą lokalizacją. Z liczbą mieszkańców wynoszącą ponad 170 tys. stanowi także atrakcyjny rynek zbytu. Nic więc dziwnego, że działa tutaj wiele firm. Żeby odróżnić się na tle lokalnej konkurencji i zdobyć nowych klientów, warto zdecydować się na pozycjonowanie lokalne. Czym ono jest i jak działa?

Jak wypromować biznes współcześnie?

Nie od dzisiaj wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu. Nawet prowadząc lokalny biznes, należy zadbać o odpowiednią promocję. Pozwoli ona zwiększyć sprzedaż i rozszerzy grono potencjalnych klientów. Współcześnie jednak klasyczne sposoby reklamowania nie są wystarczające nawet w przypadku niewielkich lokalnych przedsięwzięć. Żeby zyskać przewagą konkurencyjną i rozszerzyć grono klientów, warto wykorzystać Internet.

Współcześnie posiadanie strony internetowej to must-have. Nie tylko pełni ona funkcję informacyjną, ale i zwiększa wiarygodność marki oraz sprzyja jej popularyzacji. Żeby jednak efekty te były osiągalne, strona www musi być odpowiednio wypozycjonowana. Jedną z technik służących temu celowi jest pozycjonowanie lokalne.

Sprawdza się ono szczególnie dobrze w przypadku firm świadczących usługi na określonym terenie, np. w Bielsko-Białej, oraz przedsiębiorstw, które oprócz internetowego sklepu posiadają także stacjonarny. Na czym jednak polega?

Pozycjonowanie lokalne – garść przydatnych informacji

W jego ramach przeprowadza się wiele różnych działań, których celem jest zdobycie przez stronę www jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania na dane słowo kluczowe dla określonej lokalizacji, np. salon fryzjerski Bielsko-Biała, restauracja w Bielsko-Białej, rowery Bielsko-Biała.

W swojej istocie działania te są zbliżone do działań przeprowadzanych w ramach pozycjonowania ogólnego, jednak są nastawione na konkretną lokalizację – województwo, miasto, a nawet dzielnicę. W związku z powyższym pod uwagę należy wziąć kilka kwestii. Jakich?

  1. Geolokalizację. To na jej podstawie użytkownikowi Internetu wyświetlają się wyniki wyszukiwania właściwe dla lokalizacji, w której się znajduje. Dla przykładu, jeśli mieszkaniec Bielsko-Białej wpisze w Google zapytanie „salon fryzjerski”, to powinien otrzymać listę z najlepiej ocenianymi salonami fryzjerskimi w tym mieście.

 

Do geolokalizacji w znacznym stopniu przyczynia się wizytówka firmy w Google Maps. To właśnie dzięki niej wyszukiwarka wyświetla użytkownikowi wyniki uwzględniające lokalne przedsiębiorstwa. W Pogotowiu SEO doskonale zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego dbamy o to, by w wizytówce firmy w Google Maps znalazły się wszelkie istotne informacje.

 

  1. Dobór odpowiednich słów kluczowych. To właśnie dzięki nim użytkownik trafia na daną stronę internetową. Dobierając słowa kluczowe, należy wziąć pod uwagę przede wszystkim specyfikę prowadzonej działalności. Warto także rozeznać się na lokalnym rynku i sprawdzić, na jakie frazy pozycjonuje się konkurencja przedsiębiorstwa. To cenna wskazówka, która pomaga w doborze odpowiednich słów kluczowych.

 

  1. Link building. Dzięki zewnętrznym odnośnikom prowadzącym do strony www zyskuje ona większy autorytet i przychylność robotów Google, co sprawia, że jest ona wyżej indeksowana w wynikach wyszukiwania. Jeszcze do niedawna obowiązywała zasada, że im więcej linków, tym lepiej. Obecnie większe znaczenie ma nie liczba, a jakość odnośników. W Pogotowiu SEO dbamy o to, aby pozyskiwane linki pochodziły z wartościowych źródeł, dzięki czemu renoma strony internetowej wzrasta.

 

W przypadku pozycjonowania lokalnego strategia link buildingu powinna opierać się na odnośnikach zewnętrznych pochodzących ze źródeł lokalnych. Mogą to być regionalne serwisy informacyjne, strony www uczelni i szkół wyższych, strona internetowa urzędu miasta czy też poczytny blog z lokalnymi ciekawostkami.

Pozycjonowanie lokalne – czy warto?

Pozycjonowanie lokalne jest źródłem wielu wymiernych rezultatów. Jego efektem jest wyższa pozycja strony internetowej w wynikach wyszukiwania. To zaś pozwala zwiększyć jej widoczność w sieci, efektem czego jest z kolei zwiększenie świadomości marki wśród odbiorców lokalnych, wzrost ruchu na stronie www oraz zwiększenie sprzedaży. Wszystko to pozwala osiągnąć przewagę konkurencyjną w branży.

Co więcej, działania z zakresu pozycjonowania lokalnego stanowią wsparcie dla działań SEO o zasięgu ogólnopolskim, stanowiąc bardzo dobre podłoże dla rozszerzenia działalności firmy w przyszłości. Pozwalają również zminimalizować koszty kampanii marketingowych. Za ich pomocą bowiem strona internetowa generuje ruch, który odznacza się wysokim stopniem konwersji, co ma przełożenie we wzroście sprzedaży. Jest to możliwe dlatego, że za sprawą pozycjonowania lokalnego dociera się do grupy odbiorców będących na ostatnim etapie leja zakupowego. Co to w praktyce oznacza? Że są zdecydowani, by kupić dany produkt lub skorzystać z określonych usług.

Dlaczego warto wybrać właśnie nas?

Działania z zakresu pozycjonowania lokalnego będą źródłem wymiernych rezultatów, o ile zostaną odpowiednio zaplanowane i wdrożone. Zadania te warto zlecić specjalistom z Pogotowia SEO. Dzięki stosownej wiedzy, bogatemu doświadczeniu i stosowaniu sprawdzonych technik i narzędzi z zakresu pozycjonowania nasze strategie e-marketingowe odznaczają się wysoką skutecznością.

Przeprowadziliśmy dziesiątki zakończonych sukcesem projektów. Współpracujemy nie tylko z lokalnymi przedsiębiorstwami, ale i markami uznanymi w całej Polsce oraz na świecie. Każdą inicjatywę traktujemy indywidualnie, odpowiednio dobierając metody i narzędzia SEO do specyfiki przedsięwzięcia.

Stosujemy wyłącznie legalne praktyki – 100% white hat SEO. Nie chcemy bowiem narażać naszych klientów na kary od Google w postaci filtrów i banów. Nie dość, że powodują one spadek strony www w rankingu wyszukiwarki, to jeszcze sprawiają, że powrót na wcześniej zajmowaną pozycję może nie być możliwy.