Toruń pozycjonowanie (SEO) stron internetowych
Kojarzony głównie z piernikami i Mikołajem Kopernikiem Toruń, to dobre miejsce na prowadzenie biznesu. Atrakcyjne położenie, duży rynek zbytu oraz ogromny potencjał ludzki sprawiają, że w mieście tym można naprawdę rozwinąć skrzydła. Potrzeba jednak do tego odpowiedniej reklamy. Jedną z najlepszych form promocji w Internecie jest pozycjonowanie lokalne. Jak proces ten wygląda w praktyce?
Czym jest pozycjonowanie lokalne w Toruniu?
Jednym z najważniejszych narzędzi nowoczesnego marketingu jest pozycjonowanie stron internetowych. Obejmuje ono szereg działań, których celem jest zajęcie jak najwyższej pozycji przez stronę www w rankingu wyszukiwarki. Zwiększa to widoczność witryny w sieci i przyczynia się do wzrostu ruchu na niej. W konsekwencji tych działań rośnie również sprzedaż.
Bywa jednak, że konkurencja w danej branży jest wyjątkowo zacięta i trudno zająć wysoką pozycję w wynikach organicznych dla fraz kluczowych o zasięgu ogólnopolskim.
Wówczas warto postawić na pozycjonowanie lokalne. Czym ono jest?
Pozycjonowanie lokalne nie odbiega znacząco od pozycjonowania o zasięgu ogólnopolskim. Obejmuje ono działania mające na celu zwiększenie widoczności strony www dla zapytań wiążących się z lokalizacją, w której dany podmiot świadczy swoje usługi. I w jego przypadku istotną kwestią jest dbałość o odpowiednią optymalizację strony internetowej oraz jakość linków zewnętrznych, które do niej prowadzą. Istnieje jednak pewna grupa działań i narzędzi, które są specyficzne dla pozycjonowania lokalnego. Co do nich należy?
Konto Google Moja Firma. Służy ona do tworzenia stron-wizytówek firm działających lokalnie. Dzięki powiązaniu go ze stroną internetową istnieje większe prawdopodobieństwo, że strona www firmy pojawi się w lokalnych wynikach wyszukiwania po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych wraz z adresem i numerem telefonu, co zwiększa wiarygodność podmiotu i zachęca do kontaktu.
Założenie strony-wizytówki w Google Moja Firma nie jest skomplikowane i zajmuje kilka chwil. Konieczne jest jednak posiadanie konta w usłudze Gmail.
Pozytywne opinie. Po pomyślnym dodaniu wizytówki przedsiębiorstwa w Google Moja Firma użytkownicy mogą je oceniać pod kątem jakości świadczonych usług. Liczba tych ocen pojawia się przy wynikach wyszukiwania na daną frazę. Dlatego warto zadbać o jak najwięcej pozytywnych komentarzy. Zachęcą one innych użytkowników do kontaktu i skorzystania z usług przedsiębiorstwa.
Dobre opinie są ważne jeszcze z jednego względu. Im jest ich więcej, tym przychylniej Google traktuje wizytówkę w wynikach wyszukiwania, przez co zajmuje ona wyższą pozycję. Jak nakłonić swoich klientów do pozostawienia komentarza? Na przykład oferując im w zamian rabat.
Występowanie tych samych danych teleadresowych na różnych stronach www. Im w większej liczbie miejsc w Internecie będą znajdować się dane teleadresowe firmy, tym większą wiarygodnością będzie się ona odznaczać zarówno dla Google, jak i klientów. Nie chodzi jednak w tym przypadku o specjalne tworzenie witryn z danymi teleadresowymi, a korzystanie z już istniejących, takich jak panoramafirm.pl.
Co istotne, warto zadbać o to, aby we wszystkich miejscach w Internecie dane teleadresowe firmy były takie same. Ma to bowiem wpływ na pozycjonowanie lokalne w Toruniu – podnosi wiarygodność strony www, przez co znajduje się ona wyżej w wynikach wyszukiwania.
Jak zostało wspomniane, istotną rolę w pozycjonowaniu lokalnym odgrywa dbałość o odpowiednią optymalizację on-site. Co należy bezwzględnie zrobić w tym przypadku? Umieścić nazwę miasta w tagach title lub nagłówkach H1 i w treści strony www, a także podać pełen adres firmy i telefon do niej na stronie www.
Zadbać należy również o jakość i rodzaj linków zewnętrznych prowadzących do strony internetowej. W przypadku pozycjonowania lokalnego powinny to być odnośniki z serwisów o charakterze lokalnym (np. oficjalny serwis miasta, regionalny serwis informacyjny, strona tematyczna związana z daną dzielnicą).
Toruń pozycjonowanie stron jak możemy Ci pomóc?
Najważniejszą kwestią jest dla nas poznanie oczekiwań i celów biznesowych klienta. To w oparciu o nie tworzymy całą strategię działania. W jej ramach przeprowadzamy m.in. analizę konkurencji, wykonujemy audyt stronny www, wprowadzamy zmiany mające na celu jej zoptymalizowanie, dobieramy odpowiednie słowa kluczowe oraz budujemy profil linkowy – wszystko po to, aby uzyskać jak najlepszą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Wszelkie przeprowadzane przez nas działania są zgodne z wytycznymi wyszukiwarki. Zapewniamy 100% white hat SEO, nie narażając naszych klientów na ewentualne kary od Google, a te potrafią być naprawdę dotkliwe – najczęściej jest to spadek pozycji strony www w rankingu o 10-50 proc. W szczególnych przypadkach, kiedy reguły pozycjonowania zostaną całkowicie złamane, serwis może nawet zostać wykluczony z wyników wyszukiwania. Fizycznie strona internetowa istnieje, jednak niemożliwe jest jej znalezienie w SERP-ach (Search Engine Results Page – strona rezultatów wyszukiwania).
Przeprowadzając działania z zakresu pozycjonowania lokalnego, wykorzystujemy sprawdzone metody i narzędzia. Specyfika rynku toruńskiego nie odbiega znacząco od tego, co obserwujemy w innych miastach. Używając więc wypróbowanych technik, jesteśmy w stanie osiągnąć wymierne rezultaty – wysoką pozycję stronny www w rankingu wyszukiwarki, co przekłada się na wzrost ruchu na niej i wzrost sprzedaży.