Toruń pozycjonowanie (SEO) stron internetowych

Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Toruniu

Kojarzony głównie z piernikami i Mikołajem Kopernikiem Toruń, to dobre miejsce na prowadzenie biznesu. Atrakcyjne położenie, duży rynek zbytu oraz ogromny potencjał ludzki sprawiają, że w mieście tym można naprawdę rozwinąć skrzydła. Potrzeba jednak do tego odpowiedniej reklamy. Jedną z najlepszych form promocji w Internecie jest pozycjonowanie lokalne. Jak proces ten wygląda w praktyce?

Czym jest pozycjonowanie lokalne w Kielcach?

Jednym z najważniejszych narzędzi nowoczesnego marketingu jest pozycjonowanie stron internetowych. Obejmuje ono szereg działań, których celem jest zajęcie jak najwyższej pozycji przez stronę www w rankingu wyszukiwarki. Zwiększa to widoczność witryny w sieci i przyczynia się do wzrostu ruchu na niej. W konsekwencji tych działań rośnie również sprzedaż.

Bywa jednak, że konkurencja w danej branży jest wyjątkowo zacięta i trudno zająć wysoką pozycję w wynikach organicznych dla fraz kluczowych o zasięgu ogólnopolskim.

Wówczas warto postawić na pozycjonowanie lokalne. Czym ono jest?

Pozycjonowanie lokalne nie odbiega znacząco od pozycjonowania o zasięgu ogólnopolskim. Obejmuje ono działania mające na celu zwiększenie widoczności strony www dla zapytań wiążących się z lokalizacją, w której dany podmiot świadczy swoje usługi. I w jego przypadku istotną kwestią jest dbałość o odpowiednią optymalizację strony internetowej oraz jakość linków zewnętrznych, które do niej prowadzą. Istnieje jednak pewna grupa działań i narzędzi, które są specyficzne dla pozycjonowania lokalnego. Co do nich należy?

  1. Konto Google Moja Firma. Służy ona do tworzenia stron-wizytówek firm działających lokalnie. Dzięki powiązaniu go ze stroną internetową istnieje większe prawdopodobieństwo, że strona www firmy pojawi się w lokalnych wynikach wyszukiwania po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych wraz z adresem i numerem telefonu, co zwiększa wiarygodność podmiotu i zachęca do kontaktu.

 

Założenie strony-wizytówki w Google Moja Firma nie jest skomplikowane i zajmuje kilka chwil. Konieczne jest jednak posiadanie konta w usłudze Gmail.

 

  1. Pozytywne opinie. Po pomyślnym dodaniu wizytówki przedsiębiorstwa w Google Moja Firma użytkownicy mogą je oceniać pod kątem jakości świadczonych usług. Liczba tych ocen pojawia się przy wynikach wyszukiwania na daną frazę. Dlatego warto zadbać o jak najwięcej pozytywnych komentarzy. Zachęcą one innych użytkowników do kontaktu i skorzystania z usług przedsiębiorstwa.

 

Dobre opinie są ważne jeszcze z jednego względu. Im jest ich więcej, tym przychylniej Google traktuje wizytówkę w wynikach wyszukiwania, przez co zajmuje ona wyższą pozycję. Jak nakłonić swoich klientów do pozostawienia komentarza? Na przykład oferując im w zamian rabat.

 

  1. Występowanie tych samych danych teleadresowych na różnych stronach www. Im w większej liczbie miejsc w Internecie będą znajdować się dane teleadresowe firmy, tym większą wiarygodnością będzie się ona odznaczać zarówno dla Google, jak i klientów. Nie chodzi jednak w tym przypadku o specjalne tworzenie witryn z danymi teleadresowymi, a korzystanie z już istniejących, takich jak panoramafirm.pl.

 

Co istotne, warto zadbać o to, aby we wszystkich miejscach w Internecie dane teleadresowe firmy były takie same. Ma to bowiem wpływ na pozycjonowanie lokalne – podnosi wiarygodność strony www, przez co znajduje się ona wyżej w wynikach wyszukiwania.

Jak zostało wspomniane, istotną rolę w pozycjonowaniu lokalnym odgrywa dbałość o odpowiednią optymalizację on-site. Co należy bezwzględnie zrobić w tym przypadku? Umieścić nazwę miasta w tagach title lub nagłówkach H1 i w treści strony www, a także podać pełen adres firmy i telefon do niej na stronie www.

Zadbać należy również o jakość i rodzaj linków zewnętrznych prowadzących do strony internetowej. W przypadku pozycjonowania lokalnego powinny to być odnośniki z serwisów o charakterze lokalnym (np. oficjalny serwis miasta, regionalny serwis informacyjny, strona tematyczna związana z daną dzielnicą).

Jak możemy Ci pomóc?

Najważniejszą kwestią jest dla nas poznanie oczekiwań i celów biznesowych klienta. To w oparciu o nie tworzymy całą strategię działania. W jej ramach przeprowadzamy m.in. analizę konkurencji, wykonujemy audyt stronny www, wprowadzamy zmiany mające na celu jej zoptymalizowanie, dobieramy odpowiednie słowa kluczowe oraz budujemy profil linkowy – wszystko po to, aby uzyskać jak najlepszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Wszelkie przeprowadzane przez nas działania są zgodne z wytycznymi wyszukiwarki. Zapewniamy 100% white hat SEO, nie narażając naszych klientów na ewentualne kary od Google, a te potrafią być naprawdę dotkliwe – najczęściej jest to spadek pozycji strony www w rankingu o 10-50 proc. W szczególnych przypadkach, kiedy reguły pozycjonowania zostaną całkowicie złamane, serwis może nawet zostać wykluczony z wyników wyszukiwania. Fizycznie strona internetowa istnieje, jednak niemożliwe jest jej znalezienie w SERP-ach (Search Engine Results Page – strona rezultatów wyszukiwania).

Przeprowadzając działania z zakresu pozycjonowania lokalnego, wykorzystujemy sprawdzone metody i narzędzia. Specyfika rynku toruńskiego nie odbiega znacząco od tego, co obserwujemy w innych miastach. Używając więc wypróbowanych technik, jesteśmy w stanie osiągnąć wymierne rezultaty – wysoką pozycję stronny www w rankingu wyszukiwarki, co przekłada się na wzrost ruchu na niej i wzrost sprzedaży.

Nie oznacza to jednak, że podążamy wyłącznie utartymi szlakami i zawsze stosujemy identyczne rozwiązania. Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie, uwzględniając jego specyfikę, branżę, w której działa, oraz oczekiwane cele. Pod uwagę bierzemy również wysokość budżetu, jakim dysponuje klient. Nie tylko obserwujemy zmiany algorytmów Google, ale staramy się je wyprzedzić, by nasi klienci mogli uzyskać przewagę konkurencyjną.

Współpracując z nami, zyskujesz gwarancję rozwoju swojego przedsięwzięcia. Jeżeli więc Twoja firma mieści się w Toruniu, nie wahaj się i skontaktuj się z nami. Z pewnością jesteśmy w stanie pomóc Ci ją wypromować.