Gdańsk pozycjonowanie (SEO) stron internetowych

Pozycjonowanie stron WWW Gdańsk

Prowadząc biznes nastawiony na rynek lokalny warto wykorzystać internet aby skutecznie wypromować swoje produkty lub usługi i pozyskać jeszcze więcej Klientów z najbliższego otoczenia. Ponieważ Gdańsk jest dużym miastem, w którym nie brakuje konkurencji niemal we wszystkich branżach, to trzeba wykorzystać jak najwięcej możliwości, by wyprzedzić konkurencję i pozyskać nowych Klientów.

SEO lokalne Gdańsk

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych nie różni się wiele od zwykłego pozycjonowania, które obejmuje zasięgiem cały kraj. Zasadnicza różnica polega na skupieniu się na frazach kluczowych, które zawierają lokalizację miejsca, w którym znajduje się firma i w którym potencjalni Klienci mogą poszukiwać konkretnych usług i produktów. Wyszukiwanie opiera się na geolokalizacji, która dostarcza użytkownikom internetu spersonalizowanych wyników dla miejsca, w którym się obecnie znajdują. W takim mieście jak Gdańsk warto skorzystać z pozycjonowania strony internetowej, nawet jeśli działalność jest prowadzona offlinowo. Jest to istotne chociażby ze względu na turystów, którzy masowo przyjeżdżają do Gdańska i szukają za pośrednictwem internetu lokali gastronomicznych, noclegów, atrakcji turystycznych, sklepów stacjonarnych, salonów kosmetycznych i fryzjerskich, warsztatów samochodowych oraz wielu innych firm. Pozycjonowanie z uwzględnieniem lokalizacji jest też doskonałą opcją dla gabinetów stomatologicznych i lekarskich czy też dla hydraulików, elektryków, firm remontowych i innych specjalistów działających na lokalnym rynku w Gdańsku. Pozycjonowanie lokalne stron internetowych umożliwia nawet niewielkim firmom prowadzącym działalność lokalną na pozyskanie większej liczby klientów oraz na budowanie swojej marki.

Pozycjonowanie Gdańsk na czym polega?

Od początku działalności Pogotowie SEO pracuje na lokalnych i krajowych, a nawet na globalnych rynkach. Dlatego też jako specjaliści z wieloletnim doświadczeniem potrafimy dopasować strategię działania do konkretnych potrzeb naszych Klientów. Pozycjonowanie strony internetowej na niewielkim obszarze np. miasta Gdańska, pozwala osiągnąć bardzo dobre pozycje w wyszukiwarce Google przy minimalnym nakładzie finansowym. Aby pozycjonowanie strony internetowej było skuteczne przeprowadzimy szczegółowy audyt SEO i zoptymalizujemy stronę zgodnie z wytycznymi Google, zadbamy o stworzenie wizytówki firmy w ramach Google Moja Firma, stworzymy lub dostosujemy treści na stronie pod kątem SEO, zadbamy o dobrą strategię pozyskiwania linków. Jako doświadczona firma nie korzystamy z linków niskiej jakości, a także wystrzegamy się wszelkich działań z zakresu Black Hat SEO. Współpracując z nami można liczyć na poprawę indeksacji oraz widoczności witryny w Google, zwiększenie konwersji i pozyskanie wartościowego ruchu na stronie.

Pozycjonowanie lokalne w Gdańsku dlaczego warto?

Decydując się na pozycjonowanie lokalne strony internetowej można pozyskać Klientów z miejscowego rynku. Są to osoby, które w danym momencie poszukują konkretnych produktów lub usług i są nastawione na skorzystanie z oferty. Ponadto statystyk strony nie psuje bogunce rate czyli współczynnik odrzuceń, spowodowanych przypadkowym trafianiem na stronę internetową. Oznacza to, że ruch na stronie jest wartościowy, Klienci spędzają na niej więcej czasu i nie opuszczają jej z powodu nietrafionego wyszukiwania. Innymi słowy na stronę nie będą trafiać te osoby, które znajdują się daleko od Twojej lokalizacji i z pewnością nie skorzystają z usług w Twoim mieście.

Lokalne SEO w obszaże Gdańska to też większa widoczność w Mapach Google, niższe koszty reklamy, jak również sposób na wyprzedzenie miejscowej konkurencji. Potencjalni Klienci otrzymają dokładne dane teleadresowe, informację o godzinach otwarcia oraz lokalizację firmy na mapie, która ułatwi im dotarcie do danego punktu. Można także zbierać opinie o firmie, które przyczyniają się do budowania pozytywnego wizerunku i zaufania wśród użytkowników internetu. Firmy korzystające z pozycjonowania lokalnego notują wzrost sprzedaży towarów i usług w punktach stacjonarnych.

SEO FAQ

czyli najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

Za co płaci się korzystając z usług pozycjonowania strony internetowej?

Pozycjonowanie strony internetowej jest złożonym i czasochłonnym procesem. Pierwsze efekty można zobaczyć dopiero po kilku tygodniach, a nawet miesiącach współpracy. Nie da się też dokładnie określić niezbędnego budżetu. Dlatego dla osób, które nie mają dużej wiedzy o marketingu w wyszukiwarkach pozycjonowanie stron www może się wydawać niezrozumiałe. Zawierając umowę na pozycjonowanie strony internetowej płaci się między innymi za analizę i optymalizację treści na stronie, jak również za analizę i optymalizację kodu strony, uporządkowanie struktury, dopasowanie nagłówków i metatagów, optymalizację struktury linków na stronie, analizę konkurencji, dobór słów kluczowych z pomocą odpowiednich narzędzi, opracowanie i wdrożenie strategii link building, monitoring efektów i raportowanie.

Jak zaplanować pozycjonowanie dla firmy z branży sezonowej?

Biorąc pod uwagę fakt, że efekty pozycjonowania witryny pojawiają się po dłuższym czasie należy odpowiednio wcześniej podjąć właściwe działania. Chcąc na przykład wypromować letnie rejsy statkiem należy rozpocząć pozycjonowanie przynajmniej pół roku wcześniej. Korzystając już z usług pozycjonowania i mając wysoką pozycję w Google nie warto rezygnować z usług po sezonie. Łatwiej i taniej jest utrzymać aktualną pozycję niż rozpoczynać pracę od nowa przed rozpoczęciem kolejnego sezonu. Dla wyszukiwarek internetowych sezonowość nie ma znaczenia, a rezygnując z ciągłości pozycjonowania możemy zostać w tyle za konkurencją.

Dlaczego warto zaufać renomowanym agencjom marketingowym i pozycjonerom korzystając z pozycjonowania stron internetowych?

Nieprofesjonalne działania, a tym bardziej wykorzystywanie technik black SEO, nie tylko nie przyniosą pozytywnych efektów w zakresie pozycjonowania (lub będą to efekty nietrwałe), ale przede wszystkim mogą nas narazić na poważne konsekwencje. Kary jakie nakłada Google na niewłaściwie pozycjonowane witryny to filtry i bany. Filtr drastycznie ogranicza wyświetlanie strony www w wynikach organicznych Google dla określonych wyrażeń, a tym samym ruch na stronie natychmiastowo spada. Powrót do poprzedniego stanu to często konieczność wielomiesięcznej pracy. Ban to jeszcze bardziej dotkliwa kara polegająca na całkowitym usunięciu strony z wyników wyszukiwań dla wszystkich fraz. Zazwyczaj w takiej sytuacji konieczne jest stworzenie nowej strony i rozpoczęcie działań marketingowych od zera. Lepiej więc uniknąć sytuacji, w której przepadną nam wszystkie zainwestowane w witrynę pieniądze.