Gliwice pozycjonowanie (SEO) stron internetowych

Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w Gliwicach

Położone w województwie śląskim Gliwice to jedne z największych miast w Polsce – z liczbą ponad 180 tys. mieszkańców plasują się na 19. miejscu w rankingu najliczniejszych aglomeracji naszego kraju. Żeby więc przedsiębiorca mógł wyróżnić się na tle sporej konkurencji i zwiększyć rozpoznawalność prowadzonego biznesu, powinien skorzystać z możliwości, jakie daje Internet. Wymierne rezultaty lokalnym firmom może przynieść zwłaszcza pozycjonowanie lokalne. Czy warto się na nie zdecydować?

Pozycjonowanie lokalne w Gliwicach – czym jest?

Pozycjonowanie lokalne to złożony i długotrwały proces, którego celem podobnie jak pozycjonowania ogólnopolskiego jest uzyskanie przez stronę internetową jak najwyższego miejsca w wynikach wyszukiwania – z tą jednak różnicą, że dla zapytań związanych z wybraną lokalizacją. Jak to wygląda w praktyce? Jeśli mieszkaniec Gliwic wpisze w Google frazę „restauracja meksykańska”, wyświetlą mu się wyniki lokali gastronomicznych serwujących tę kuchnię w Gliwicach.

W ostatnich latach najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa Google zwraca coraz większą uwagę na personalizację oraz regionalizację wyników wyszukiwania. Wiąże się to m.in. ze wzrostem popularności urządzeń mobilnych, za pomocą których użytkownicy chętnie wyszukują obiekty znajdujące się w pobliżu. Dotyczy to nie tylko restauracji, muzeów czy kin, ale także innych podmiotów o charakterze usługowym, np. pralni, warsztatów samochodowych, salonów fryzjerskich, sklepów czy też serwisów komputerowych. Trend ten warto więc wykorzystać, by wypromować swój lokalny biznes.

Co ciekawe, Google rozpoznaje nie tylko miasto, w którym znajduje się użytkownik wysyłający zapytanie, ale nawet dzielnicę oraz ulicę. Wszystko po to, by jak najlepiej dopasować wyświetlane wyniki do intencji i potrzeb pytającego. Warto to uwzględnić w swojej strategii biznesowej – nawet niewielkie, działające w obrębie jednej dzielnicy, firmy mają szansę zyskać większą rozpoznawalność dzięki pozycjonowaniu lokalnemu.

Jakie efekty daje pozycjonowanie lokalne?

Większa rozpoznawalność marki w obrębie danej lokalizacji to nie jedyny efekt, jaki przynosi pozycjonowanie lokalne. Za jego sprawą przedsiębiorca może liczyć także na:

  • zwiększenie ruchu na stronie www,

  • wzrost sprzedaży,

  • rozszerzenie grona potencjalnych klientów,

  • zwiększenie wiarygodności i zaufania względem marki,

  • zbudowanie w sieci wizerunku eksperta,

  • wzrost wartości domeny.

Pozycjonowanie lokalne to skuteczna forma promowania biznesu w sieci. Odpowiednio wykonane będzie źródłem sukcesu przedsiębiorstwa. Dlatego warto powierzyć je specjalistom. W Pogotowiu SEO znamy wszelkie techniki i narzędzia z zakresu pozycjonowania lokalnego oraz dysponujemy specjalistyczną wiedzą i bogatym doświadczeniem. Nasze działania dodatkowo wzbogacamy innymi formami promocji, tak aby osiągnąć jak najlepsze i długotrwałe rezultaty.

Kiedy pozycjonowanie lokalne to odpowiednia strategia? Jakie są jego atuty?

Generowanie ruchu, który odznacza się wysokim współczynnikiem konwersji, co oznacza, że ma duży wpływ na zwiększenie sprzedaży, to podstawowy atut pozycjonowania lokalnego. Jakie jeszcze zalety mają działania podjęte w jego ramach?

Pozwalają one uzyskać przewagę konkurencyjną, która w biznesie jest na wagę złota. Dzięki nim można również stosunkowo szybko wypracować satysfakcjonujące rezultaty. Co więcej, nie wymagają one tak dużego nakładu finansowego jak działania z zakresu pozycjonowania na skalę ogólnopolską, jednak dają wymierne rezultaty. Wpływ na to ma m.in. mniejsza konkurencja na rynku lokalnym, co oczywiście nie zawsze jest regułą – dla przykładu na gliwickim rynku duża liczba restauracji sprawia, że rywalizacja o klienta jest spora.

Bezsprzecznie pozycjonowanie lokalne jest źródłem wielu korzyści. Czy jednak sprawdza się w każdym przypadku? Wszystko zależy od specyfiki biznesu. Ta forma promocji będzie szczególnie odpowiednia, jeśli:

  • przedsiębiorstwo świadczy usługi w określonej lokalizacji,

  • firma w ramach swojej działalności prowadzi nie tylko sklep internetowy, ale i stacjonarny.

W tych dwóch przypadkach promowanie biznesu w Internecie warto rozpocząć właśnie od pozycjonowania lokalnego. Przyniesie ono większe korzyści w krótszym czasie niż działania podjęte w ramach pozycjonowania ogólnego. Z czasem jednak warto rozszerzyć zabiegi pozycjonerskie, wykraczając poza lokalny zasięg strony www.

Niezależnie od rodzaju wybranej strategii wsparcie profesjonalnego podmiotu jest nieodzowne. W agencji Pogotowie SEO pracujemy na lokalnych, krajowych oraz globalnych rynkach, współpracując zarówno z dużymi brandami, jak i niewielkimi, niszowymi przedsięwzięciami. Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie, uwzględniając nie tylko jego specyfikę, ale i branżę, w ramach której działa, konkurencję w sektorze, grupę docelową czy też wysokość dostępnego budżetu. Wszystko po to, by odpowiednio dopasować działania do oczekiwanych rezultatów.

Dlaczego warto nam zaufać?

Dysponowanie specjalistyczną wiedzą z zakresu marketingu internetowego oraz bogate doświadczenie, które zaowocowało wieloma udanymi projektami na rynkach lokalnych, krajowych i globalnych, to nie jedyne atuty naszej agencji. W Pogotowiu SEO oferujemy wyłącznie 100% white hat SEO. Co to w praktyce oznacza? Że wykorzystujemy wyłącznie techniki i narzędzia zaakceptowane przez Google. Nie narażamy naszych klientów na nieprzyjemne konsekwencje, które wiążą się ze stosowaniem niedozwolonych metod. Wiemy bowiem, jak poważne konsekwencje niesie to za sobą.

Niejednokrotnie pomagaliśmy firmom, na których strony internetowe Google nałożyło kary w postaci filtrów lub banów. W ich konsekwencji serwisy te spadły w wynikach wyszukiwania na odległe pozycje lub zostały całkowicie wykluczone z SERP-ów. Odbudowanie ich pozycji było trudne i czasochłonne oraz wiązało się z dużym kosztem. Dlatego stosujemy wyłącznie legalne rozwiązania.

Co więcej, nasze działania odznaczają się wysoką skutecznością – zwiększają widoczność strony internetowej w sieci, a co za tym idzie – generują większy ruch i większą sprzedaż. Jeżeli więc zależy Ci na rozwoju swojej firmy, zachęcamy do skorzystania z naszych usług.